USA-s enne tänupühi tähistatav ostlemispüha „must reede“ on ameeriklaste jaoks tähtsust kaotamas. „Musta reede“ jaekäive langes juba teist aastat järjest, kirjutab Wall Street Journal.
- Kaubanduskeskus Foto: epa
Võrreldes eelmise aastaga langes neli päeva vältava osturalli käive 11%. Käibe languse põhjuseks on peetud jaekettide otsuseid alustada sooduspakkumistega mitu päeva või isegi mitu nädalat varem, pakkudes poodlejatele küllaldaselt võimalusi saada kaupa soodsalt ilma pikas järjekorras seismata ning tundide viisi ootamata.
Target Corporation alustas sooduspakkumistega juba 10. novembril, Wal-Mart alustas oma kampaaniaga novembri alguses.
Neljapäevast pühapäevani väldanud ostupalaviku käive jäi tänavu 50,9 miljardi dollari juurde. Üks ostleja kulutas poes keskmiselt 381 dollarit, mida on 6,4% vähem kui eelmisel aastal.
Samuti on vähenenud inimeste arv, kes „mustal reedel“ ostlemas käisid. USA National Retail Foundationi andmeil võttis tänavu ostuhullusest osa 134 miljonit inimest, mida on 5,2% vähem kui möödunud aastal.
„Musta reede“ nõrgad tulemused mõjuvad USA kasvava majanduse taustal kontrastsena. USA-s on vähenenud töötuse määr, samuti on elamuturg paranemas. Viimased kaks kvartalit on näidanud tugevat majanduskasvu. Ostuhulluse vähenemise põhjuseks võib pidada aga tarbijate teadlikkuse tõusu ning oskust otsida parima hinnaga tooteid, aga ka impulsiivsete ostude vähenemist.
Seotud lood
Eesti suurim juhtimis- ja tehnoloogiakonverents
Telia Digital Hub toob 14. novembril Tallinnasse esinema nii kohalikke eksperte kui ka hinnatud välisesinejaid. Vaatame lähemalt, mida põnevat pakub tänavune programm tippjuhtidele.
Viimased uudised
Endine juht põrutas Hiinasse
Hetkel kuum
Nurm ja Siimann avaldasid, kui palju raha paistab üldse lootust tagasi saada
Täiendatud prokuröri kommentaariga
Tagasi Äripäeva esilehele